Monday, November 10, 2008

lagu ku, lagu kita semua

Berbondong-bondong jiwa itu datang,

Hasrat dibawa jadi pembela,

Jejak batinku, kau sertai,

Dengan azam yang meluap-luap.

Itu hanyalah pemula

sedang masa terus mengejar,

paksi tekad lama kian melonglai.

Kau cemari dengan lagakmu,

Kau racuni dengan nafsumu,

Jiwa terjajah telah berlalu,

Kini aku dengan caraku.

7 comments:

BusBy Babe said...

bondong-bondong 2 benda pa??

p/s:aku bertanya hairan sambil mulutku muncung 40 depa

Anonymous said...

wak, this is my faveret song
jaja suka tgk wak perform ini

renung dan tenung said...

busby babe: jgn hairan hanya sekadar ayat, berbondong2 maksudnya beramai2...

jaja: yeke, tak tau plak yg lagu ade org suke... than'ks a lot. lagu ada kisah disebaliknya... sgt bermakna, saat kami form group lagu puisi 2006 lalu. tp skrg masa belum lg menemukan kami kembali. sedih gak....

semut kecil said...

wak dol, tq sahabat.. permintaanku kau penuhi...

renung dan tenung said...

azmir: sama2. smg aku sentiasa memenuhi permintaan sahabat

Vitamin said...

wahahaha... aku suka lagu ni.. serius... aku kira, klu aku jadi dekan kat FACT, aku nak amek ko jadi pensyarah..sebab ko mmg berpotensi.

kira macam aku jadi hatta, ko jd pak agi la. tak pun wiramanja. bleh..

renung dan tenung said...

en vitamin: tq bebanyak, wei kate nak dtg shooting....
ok gak kalo ko jd dekan tu skrg, kurang2 ko teelah selamatkan aku dr title "jobless". wakakaka