There was an error in this gadget

Thursday, August 19, 2010

“Sahabat saya baru kecewa”

Salam sahabat
Baru ku dengar cerita kecewa,
Cerita biasa orang dewasa…
Namun padamu ianya luarbiasa,
Kerana kau yang merasa.

Soal cinta pada mu mungkin sukar,
Kerana mungkin ini cinta yang besar.
Pesan ku jangan lekas kau tersasar.
Tumpulah pada azam mu yang benar.

Sahabat.
Tuhan mengasihi
Kepada hambanya yang dikasihi.
Pandulah kasih pada kekasih Mu itu.
Tanyakan siapa sebenarnya kekasihmu.

Dan lekas akui jawapan takdir dari NYA.
Jika ianya sakit,
Bukan untuk berpanjangan.
Kalau ianya menghantui.
Lekas – lekas pagarkan.
Jika termimpi – mimpi.
Cepat – cepat kau jaga ya.
Kalau bayangnya mengekori.
Laju – laju kau lari.
Jika ianya terusan menyerang.
Herdiklah dia dengan lantang.

Hanya kau yang merasa
Aku tak mampu berbuat apa – apa.
Usap dan pujuklah hatimu,
Biar segera pulih.

Tinggalkan saja bayangnya.
Kau adalah insan mulia.
Semoga berbahagia....



31/7/2010 (hampir maghrib waktunya)

Bandar putri jaya
Sg petani, kedah

Puasa hati

bicara tentang puas hati…

kita manusia yang akan terus terusan tidak berpuas hati.

Walau berbilion zarah udara terhirup percuma,

Gerak nadi yang tak henti bergema.

Terus juga kita manusia tidak akan puas hati.


Hati terbela, bila nafsu mula beraja,

Jejak akal dilupa,

Baik buruk tiada beza.

Hati sengsara bila iman bertakhta,

Akal melonjak gembira

Baik buruk nyata berbeza.


wahai nafsu yang mana tiada ketenangan

berperanglah dengan daku yang tiada pedang.

Hanya semboyan teguh jadi pelindung,

Turutan gilamu tak kan ku junjung.




Bandar putri jaya

Sg petani

Kedah yang aman

25/5/10.....

Mungkin lepas maghrib waktunya.

Friday, May 7, 2010

dari aku

"jelingan mata penuh rasa, lebuh besar kuasa dari kata - kata"

deklarasi jiwa

janji dua insan mula termetarai dengan pandangan mata,
rasa darinya terus turun kenadi.

menyelusup, bergolak ke lembah arteri,
menderu, berlari, memecut dan bergolak mencari sang hati.

renjatan demi renjatan menolak lidah bicara.
paling tidak terus menanam kata.
dari pena ke warkah serita jiwa.

dan deklarasi itu perlu setuju, bukan melulu.

timbang segala rasa, cinta, mahu, suka dengan dacing akal, kubu iman serta bijak insan

baru deklarasi tak mudah jadi bahan basa - basi.

Monday, April 12, 2010


alahai...









hati aku resah
bila melihat lambakan "pak itam" di merata - rata tempat
namun pastinya bukan hati aku saja.
kasihan dengan dengan gadis - gadis tempatan.
yang terpaksa "bercinta" dengan mereka.
al maklumlah mereka kan kaya persis jay - z
tak cukup dgn itu, kekacakan mereka seumpama usher sudah cukup untuk mencairkan...
ditambah dengan bonus berganda, badan sasa menggila...
six pack yang menggoda.
dada bidang yang mempesona.
kalau soal duit mereka tak berkira....
al maklumlah bapa bapa " pak itam" semua saudagar permata dan saudagar unta.
memang cepatlah gadis gadis kita cair macam "butter"

hahahahaha
bila dah pecah "dara"
baru tahu kesakitannya...
boleh tahan ke "@#%" pak hitam yang besar gila.
atau gelaran manjanya " black mamba"
bila dah mengandung risaunya berganda - ganda.
takut nanti si bayi "colour nye" tak sekata...
kopi susu ke kopi o warnanya.


yang aku paling bengang
bila si bangsat hitam ni dah berani rogol orang merata - rata.
ingat org kat malaysia ni macam gajah kat afrika.
boleh di"@#%^^" bila bila masa
dasar jahanam lah depa

ingatlah wahai gadis kita
ramai lagi jejaka tempatan yg berdada bidang dan berbadan sasa
tak kalah juga isi dipoketnya
walaupun kadang - kadang tinggal habuk saja.
sebab memang bahaya "black mamba" tu semua
tak larat korang nak layan nafsu gajah afrika.

Tuesday, February 9, 2010

simpan kata - kata


jangan banyak bercakap
nanti banyak dosa

jangan kuat mengata
nanti hati jadi buta

jangan cuba memfitnah
kelak diri akan punah

jangan galak mencela
itu ciri orang hina

jangan selalu mencaci
ia akan memakan diri

jangan amalkan memaki
kalau mahu hati berseri

berkatalah berpada - pada
itu pesan Nabi kita.

Sunday, January 10, 2010

Satu rasa.....


Ada satu rasa yang tiba2 menyelubungi hati saya

Rasa yang sudah lama tiada ...... dan sekarang kembali ada,

Hati jadi lemas bila ia datang menjelma.

Bukan rasa paksa, tapi ia terbit rela.

Rasanya seperti diasak asak

Ibaratnya bagai gendang dipalu palu

Nafas kadang2 jadi sesak

Jiwa meruntun runtun mahu jatuh.

Kutahan tahan dengan iman

Ku hadang hadang dengan jantan

Ku usir usir dengan herdik

Namun ia tetap mahu datang

Dan kali ini mungkin benar rasa itu

Mungkin juga menjadi sejarah ulangan lalu

Aku tak sanggup hadapi sejarah dulu

Kerana kali ini pasti besar parah luas padah

Yang akan aku tanggungngi

Jika sejarah berulang lagi

Gelombang rasa kali ini besar sekali

Aku terhanyut jua,

Dan aku juga mahu kemudi alunan ombak rasa itu

Biar aku ketuanya, dia punca rasanya.

Kita layar sama2

Dalam berkat ilahi

Yang beri izin rasa singgah dalam jiwa…..