There was an error in this gadget

Wednesday, January 5, 2011

sudah 5 hari di tahun baru

kembali melayangkan jari jemari... aku biarkan jari jariku menari nari. mengikut rima jiwaku yang sedang tenang berdendang. oh sgt rindu dengan gelanggang ini, sangat - sangat merindu. tiada topik khusus sebenarnya yang ingin aku komentarkan.... cumanya soal semasa yang bagaikan menggila sekarang ini.apa soalnya?... soalnya masih banyak soalan yang dipersoal oleh orang yg banyak soal. soal harga barang runcit yang merumit, soal mazhab agama yang perasan betul tiba - tiba muncul. soal seks bebas tak kisahlah yang bertudung, tak bertudung, berbaju kurung atau tidak, budak ulu kampung atau budak bandar, sekarang menjadi jadi sampai video - video mereka dah jadi laman sosial untuk komuniti yang minat 3gp. soal apa lagi... nak sembang pasal politik...ah tak payahlah, badut badut tu memang suka menghiburkan rakyat yang memang "celik" minda macam kita ni. tak kisahlah sebelah kanan ke sebelah kiri, semuanya sama je. pidato dan ucapan meletup - letup. berapi - api kalau tabur janji... mencicit lari bila rakyat tuntut hak tuntut janji.ermmm.... tahun ini mungkin tajuk dan situasinye beza... itulah yang diharapkan. harap pada perubahan...mulanya dari diri aku, diri aku dan diri aku... hal org lain...lantak koranglah. kalau nak berubah, berubahlah. kalau tak nak , berubahlah.kalau tak nak juga, ubahlah. tak rugi pun kan. oh abah....... marilah kita berubah.......(ikut lagu oh ibu).hahahahahaha, nantilah sambung lagi....aku nak berubah ni, t